Kalup - motorcycle fetish

Kalup je starý český slovo pro rychlou jízdu na koni. Nás zajímalo, jak tahle parta vznikala a na co se do můžeme do budoucna těšit. 

 

“Jezdit na motorce, pořádně si to užít, ale tu bundu pak nesundat a klidně jít pařit do klubu. O tom to je.” Na otázky odpovídal Pavel Hluchý.

 

 

1) Co vás vystihuje?

- Celej život jsem se snažil jít si svojí cestou a Kalup je do jistý míry jako moje dítě. Ten základní předpoklad při vymýšlení značky byl ten, že motorkáři se chtěli vždycky trošičku lišit. Chtěli malinko jinak vypadat. Co si budeme povídat, většinou jsou to chlapi, jsou to trošku egoisti, vždycky chtěli vyniknout, dát najevo, že jsou drsnější, že jsou prostě “macho”. Ty věci jsou pro lidi, který si to na sebe vezmou, aby se lišili nějakým způsobem. Ale jak se ukázalo později, tak jsem se trošku přepočítal v tomhle, protože jsem zjistil, že celá motorkářská brandž je trochu víc konzervativní, než jsem si byl vůbec ochotnej připustit. Nicméně to, že jsme do toho zakombinovaly ty holky, sex a chlapství - to do jistý míry byl z mojí strany malinko i výsměch vůči tradičním pravověrnejm mototrkářům, který berou ženu jen jako přívěšek, doplněk. Nás baví motorky, baví nás ženy, baví nás estetika, je to jedno s druhým, nejsme žádní drsní motorkáři.

 

2) Nešlo si nevšimnout, že jste pohoršily španělský feministky…

- Nikdy jsem se nesmířil s průměrem. Tak jsem se rozhodl, že vymyslíme kampaň. Rozhodně nebylo účelem dehonestovat nějakou lidskou bytost a už vůbec ne ženy. Šlo tam o to zveličit, a se sarkastickým mrknutím oka ukázat, jak je to původní celý motorkářský odvětví obrovskej machismus. Proto jsme použili ženskou, celý jsme zveličili to, že je žena vnímána jen jako nějakej společenskej přívěšek v tomhle světě. Tu ženskou jsme odsoudili do role úplně nepodstatný, abychom místo ní postavili motorku. V tom příběhu, kterej je zachycenej na těch fotkách, plní roli ženy motorka a žena je odsunutá na vedlejší kolej, což jsme zvýraznili tak, že je tam jenom jako nábytek. A ty chlapi, který jsou zahleděný buď sami do sebe, nebo do tý motorky. Je za tím nápad, určitě to není samoúčelná provokace.

 

 

3) Jak dlouho jste na trhu?

- Budou to tři roky od prvního nápadu, kdy jsme udělali první čárku a vůbec jsme se bavili o tom, že by bylo fajn něco takovýho začít dělat. Ale potom tam byla docela dlouhá doba vývoje - od prvních návrhů, než jsme sehnali dílnu atp. K prvnímu funkčnímu kusu uplynuly nějaký dva roky. Protože první prototypy byly úplně k ničemu, takže jsme to pořád předělávali. Co se týče materiálu, tak jsme nejdřív zkoušeli hovězinu, pak klokana, antilopu, dokonce i koně.. Jenže jedna ze zásadních myšlenek značky Kalup je, že to oblečení má sloužit k tomu, že poté co si užiješ jízdu na motorce, tak jí nebudeš chtít sundat. A díky tomu jako nejlepší materiál vyšla teletina, protože je lehká a měkká, ale v konečným důsledku má asi 85 % odolnosti hověziny vůči abrazi. Akorát je teletina dost drahá a to se odráží v ceně našich produktů, ale z toho my slevit nechceme.

 

4) Za jak dlouho se pro představu vyrobí jedna bunda?

- To se dost různí. Jednu bundu vyrábí takových pět až šest lidí. Zdánlivě to může připomínat menší manufakturu - není to tak, že by jeden člověk vyráběl celou bundu. Nicméně momentálně u zakázkových věcí dáváme měsíc a půl na zhotovení. Může se stát, že bundu vyrobíme rychleji, nebo naopak pomaleji - jako například u jedný poměrně oblíbený bundy, která se jmenuje “Jager jacket” (bunda která vychází ze základního modelu “Oblique jacket”, ale předek a zadek má z chlupatý kůže). Když jsem to navrhoval, tak vzorem mi byly klasický vojenský baťohy (telata), který se používaly v 1. světový válce. Ty byly celý kožený a zvenku měly tu kůži chlupatou, tím se zvýšila odolnost. A tuhle myšlenku jsme použili na bundu. Používáme kůži od českého dodavatele, z jedné koželužny z Orlických hor, ale tuhle "chlupatinu" pro nás nebyl schopen udělat. A i když jsme se ptali jinde, tak v Čechách to není schopen udělat vůbec nikdo. Takže jsme museli jít do kožedělný Meccy, do Itálie, kde to má velkou tradici a kvalitu a i tam jsou asi jenom tři fabriky, který to dokážou zpracovat tak, aby to fungovalo, aby ten chlup okamžitě nevypadal. Takže na "Jager jacket" je chlupatá kůže italská a v případě zakázky se musí doobjednat, což zvyšuje výrobní dobu.

 

 

5) Zákaznice v Garashopu se nás často ptají na dámská trička a vždycky se to setká s velkým zklamáním, že máme trička jenom pro pány. Plánujete i dámskou kolekci?

- Máme to v plánu. Kalup teď momentálně prochází takovou restrukturalizací. Ty bundy nejsou úplně pro každýho, spíš jenom pro někoho. Potřebujeme vymyslet, co dál. Ale zase na druhou stranu lidi, kteří už od nás mají bundu nebo tričko - u nich je cítit velká loajalita, přijde mi, že nás všeobecně lidi začínají mít svým způsobem rádi. Takže zase na druhou stranu by byla škoda nedělat to, co bylo v plánu. Takže určitě ano, budou trička pro ženský. Ale kdy to bude, to teď opravdu nevím. Bundy dokonce už děláme, akorát je ještě nepropagujeme. Momentálně jsou venku už čtyři dámský bundy, který byly vyrobený na zakázku. Akorát tam je obrovskej čistě technickej problém - je strašně těžký se vypořádat s prsníma záševkama, protože když děláš pánskou bundu, tak je zepředu plochá, naopak dámská bunda deformuje fotku.

 

Děkujeme za rozhovor! Já osobně se už nemůžu dočkat dámské kolekce. :-)

 

Přijďte se k nám kouknout na Kalup merch na adrese Stroupežnického 21, Praha 5.

 

Text: Katka, Gara Collective

2.8.2016 11:40

Autor: Katka

Tagy: praha, Gara Collective, kalup motorcycles, kalup, fashion, lifestyle

0 ks
Košík: 0
  • d
  • C
  • i
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Kontakt